09127794763 mihan13@yahoo.com

تکنیکهای آرامش بخش (relaxation ) و اختلالات جسمی

 با تحقیقاتی که صورت گرفته  ، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند تکنیکهای آرامش بخش می تواند بر برخی اختلالات تاثیر مثبتی داشته باشد که مهمترین آنها شامل :

بیماری قلبی : در افراد مبتلا به بیماری قلبی ، مطالعات نشان داده اند که تکنیک های آرامش بخش می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و همچنین   اثرات مفیدی بر روی  ضربان قلب داشته باشد.

  فشار خون بالا :   تحقیقات  نشان داده   است که پاسخ آرامش باعث کاهش فشار خون  گردیده  و به افراد این امکان را می دهد تا نیاز خود به داروهای فشار خون را کاهش دهند.

بی خوابی : شواهد  نشان می دهند تکنیک های آرامش در مدیریت بی خوابی مزمن می تواند مفید باشد. و می توانند با راهکارهای دیگر برای داشتن یک خواب خوب شبانه روز ، مانند حفظ یک برنامه خواب ثابت ترکیب شوند.

سرطان : بررس داده ها در مورد بیماران مبتلا به سرطان بستری نشان داد   افراد  دریافت کننده  درمان های پزشکی یکپارچه مانند تصویربرداری هدایت شده با این تکنیک پاسخ آرامش را دریافت کرده اند  .

  کابوس : برخی از مطالعات نشان داده اند که تمرین های آرامش بخش ممکن است یک روش مؤثر برای کابوس های علت ناشناخته و اختلالت مشابه باشد .

برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به مقاله تکنیکهای آرامش  بخش (relaxation  )  در بحش سلامت روان موئسسه  بهزیستی و سلامت روان

Skills

Posted on

آوریل 26, 2020

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *