09127794763 mihan13@yahoo.com

تغییر در سبک زندگی می‌تواند آنزیمی‌را افزایش دهد که باعث طولانی شدن عمر شود.  ،  سبک زندگی به مجموعه عملکرهائی اطلاق می گردد که طی فرایند زندگی انسان بصورت روز مره انجام می دهد که در زندگی او نقش حیاتی دارد  به فعالیتهائی همچون شیوه تغذیه ، خواب ، ارتباطات بین فردی ، روش استفاده ازامکاناتی که موجب تسهیل در زندگی انسان گردیده همچون استفاده از موبایل ، اتومبیل وغیره ….. حال ما به بعضی از این موارد اشاره می کنیم که توجه به آنان می تواند تحول مطلوبی در زندگی فردی واجتماعیمان ایجاد کند  .

مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی و ورزش می‌تواند به محافظت از بدن کمک کند.

نکته اصلی:

 عادات سالم ممکن است پیری را در سطح سلولی کاهش دهند

وظیفه شناس بودن و داشتن دقت عمل

یک از مهمترین عواملی که می تواند به زندگی نظم دهد و به فرد آرامش ببخشد بحث وظیفه شناسی است  ویکی از تبعات مثبت آن دقت عمل در انجام وظیفه است که به دنبال آن حسن انجام کار لذا زمانی که فرد شاهد باشد که در انجام وظائف خود  موفق بوده ، امید وار خواهد شد وهمین امید می تواند آرامش بخش زندگی و موجب بالا رفتن کیفیت و کمیت زندگی انسان    گردد  پس  انسان وظیفه مند انسان سالم و بدنبال آن امید واراست.

محبت و دوست شدن

محبت و دوستی موجب نزدیکی افراد به هم می گردد و بدنبال آن آرامش وامنیت زیستی وروانی برای فرد ایجاد مینماید و فرد را از تنهائی رها ودر نتیجه امنیت روانی فرد را بدنبال دارد افراد را به هم نزدیک می کند و موجب انسجام ارتباطات بین فردی می گردد و اعتماد را موجب گردیده و همچنین  ، سلامت روان  خانواده تضمین و موجب سلامت زیستی فرد وبالارفتن کیفیت ودر نتیجه طولانی شدن عمر انسان  می گردد .

عدم استعمال دخانیات :

یکی از عواملی که موجب اضمحلال و از هم گسستگی خانواده و در نتیجه کوتاهی عمر انسان می گردد استعمال دخانیات و بدنبال آن اعتیاد می باشد این عامل عوارضی دارد که جنبه های مختلف زندگی انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد یکی از لحاظ جسمانی که موجب صدماتی همچون عارضه های قلبی و عروقی که بدنبال سکته قلبی و مغزی و……. می گردد و در پی آن عوارض روانشناختی همچون وابستگی روانی به  دخانیات و عدم اراده کافی جهت ترک آن و در انتها کاهش کیفت زندگی و همچنین کوتاهی عمر انسان را بدنبال دارد.

چرت زدن

چرت زدن برای شما خوب است. به گفته پزشکان، موجب کاهش استرس می شود و حافظه و سلامت روان را بهبود می بخشند – اما در مصرف آن زیاده روی نکنید یک پزشک می گوید چرت زدن ذهن را جوان می کند و تمرکز را افزایش می دهد، در حالی که مطالعات نشان می دهد که  چرت زدن می تواند استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

اگرچه طول خواب ایده آل از فردی به فرد دیگر متفاوت است، یک بنیاد در ایالات متحده معتقد است که “نقطه شیرین” حدود 20 دقیقه است.

رژیم مدیترانه ای را دربرنامه تغذیه خودبگنجانید

در دهه‌های گذشته، شواهد قابل‌توجهی از این فرضیه حمایت می‌کنند که وضعیت رژیم غذایی و عوامل غذایی نقش مرتبطی در بروز بیماری‌ها دارند.  تا به امروز تمام انجمن های علمی بزرگ و همچنین سازمان بهداشت جهانی و سازمان های مرتبط با سلامت  تاکید روزافزونی بر نقش رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر دارند.

در واقع، داده‌های حاصل از مطالعات تحلیلی و تجربی حاکی از ارتباط بین افزایش مصرف برخی از دسته‌های غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات، فیبر و غلات کامل، ماهی ،  کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو مزمن وموجب افزایش کل کالری دریافتی است.  اخیراً گزارش شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای با نتایج مطلوب سلامتی و کیفیت زندگی بسیار مرتبط است. در بررسی حاضر، ما شواهد به روز شده از اثرات مفید رژیم غذایی مدیترانه ای در پیشگیری از بروز بیماری های دژنراتیو مزمن عمده را شاهد هستیم.

 حلقه‌های ازدواج دریافت کنید وپیوند زناشوئی ببندید

یکی از مهمترین فاکتورهادر کیفیت سبک زندگی بحث ازدواج و تشکیل خانواده است مطالعات نشان داده است که افرادی که ازدواج نموده اند و تشکیل خانواده داده اند از دوبعد جسمانی و روانشناختی از سلامتی قابل توجهی بر خوردار بوده اند چراکه ازدواج و تشکیل خانواده امید به زندگی را افزایش و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد وهمین باعث سلامتی جسمی و روانی و ریسک بروز بیماریهای روانی – جسمی را کاهش داده

و موجب تقویت سیستم ایمنی انسان می گردد و فرد از تنهائی خارج و خودرا تنها احساس نمی کند و این موجب آرامش روانی واحساس شادابی گردیده و امیدوار بودن فرد به آینده و بدنبال آن افزایش طول عمر را بدنبال خواهد داشت .

کاهش وزن

بحث کاهش وزن به نوع و چگونگی برنامه غذایی و کیفیت آن و همچنین بحث وضعیت روانی فرد بستگی دارد در مورد بحث افزایش وزن مباحثی که در سبک زندگی مطرح می گردد موضوعاتی که قابل بحث است ، مواردی همچون چه چیزی می خورد ، چگونه می خورد ، در چه موقعی می خورد ، چه میزان می خورد ،با جه کیفیتی می خورد ،تنها می خورد یا درجمع همه اینها فاکتورهای دخیل در سلامت تغذیه می باشد که می تواند در رابطه با چگونگی کنترل وزن هم دخیل باشد

لذا بارعایت هریک از این موارد و گنجاندن و رعایت روند تغذیه با توجه به رعایت موارد فوق می توان نسبت به سلامتی خود به کنترل وزن خود و دستیابی و وزن ایده آل دست یابید  (در صورتی که موارد خاص دخیل نباشند )

ورزش وفعالیت داشته باشید

شواهد مرتبط با فعالیت بدنی با افزایش سلامت روانی و رفاه ، اکنون به خوبی شرح داده شده است  . کالج سلطنتی روانپزشکان تجویز ورزش را به عنوان یک روش درمانی برای طیف وسیعی از شرایط سلامت روان می شناسد.

علیرغم این پیشرفت، هنوز وجود دارند افرادی که بیماری های روانی ، آنها را احاطه نموده و به عنوان مانعی برای فعالیت بدنی و شرکت در ورزش عمل می کند. مشکلات سلامت روان رایج است و بزرگترین منبع ناتوانی (23٪) در بریتانیا

شرکت در فعالیت‌های مذهبی

سلامت روان مطلوب ارتباط زیادی با مشارکت مذهبی دارد . اعمال مذهبی با داشتن امید بیشتر و احساس دارا بودن هدف جهت زندگی بهینه همراه است، شادی بیشتر، رضایت از زندگی، روحیه، عاطفه مثبت، یا معیارهای دیگری از رفاه از جمله عوارض مثبت  این فعالیتها می باشد. وابستگی مذهبی و حضور منظم در مکانهای مذهبی یکی از رایج ترین دلایلی بود که مردم برای توضیح شادی خود ارائه می کردند. لذا آنچه حاکی ازنتایج پژوهشها بود، شادی بیشتر و سلامت روانی در بین کسانی که به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می کردند را شامل می گردید.

آمریکایی ها نسبت به همتایان کمتر مذهبی خود «بسیار راضی هستند» و «از زندگی خانوادگی بسیار رضایت دارند. این فعالیتها  افزایش عزت نفس ، حمایت اجتماعی در میان مردم را نشان می دهد. در ایالات متحده افراد مسنی که ارتباط نزدیکی با کلیسا داشتند از حمایت اجتماعی بالاتری برخوردار بودند و احساس عمیقتری از معنای زندگی دارند لذا شرکت در مراسم مذهبی و فعالیتهای مربوطه می تواند نقش زیادی در سلامت روانی وجسمی داشته باشد .

 

 

https://marripedia.org/effects_ofreligious_practice_on_health

https://www.webmd.com/healthy-aging/default.htm